Czy wiesz że bolesne i obfite miesiączki mogą być skutkiem niedoboru magnezu?

Magda Magda
247
Czy wiesz że bolesne i obfite miesiączki mogą być skutkiem niedoboru magnezu?

Głównym źródłem magnezu są produkty zbożowe, zwłaszcza kasza gryczana. Dużo go w warzywach strączkowych, orzechach, owocach morza, kakao i czekoladzie. Sporo magnezu zawierają kasze jęczmienne, ciemne pieczywo, groszek, szpinak, ryby, żółte sery i banany. Niewielką ilość – pozostałe warzywa i owoce, mleko, jajka, ryż, podroby, białe pieczywo. Więcej magnezu jest w produktach pochodzących  z gospodarstw ekologicznych. Dobrym źródłem magnezu mogą być również wody mineralne, zwłaszcza wysoko zmineralizowane, i „twarda” woda pitna.

Zawartość magnezu w 100 g wybranych produktów:

  • kakao (16 proc.) – 420 mg
  • kasza gryczana – 218 mg
  • fasola biała – 169 mg
  • czekolada gorzka – 165 mg
  • orzechy laskowe – 140 mg
  • płatki owsiane – 129 mg
  • natka pietruszki – 69 mg
  • chleb żytni razowy – 64 mg
  • banan – 33 mg
  • makrela – 30 mg
  • brokuły – 23 mg

 

Z jedzenia przyswajamy 30–40 proc. magnezu. W przeciętnej diecie najwięcej magnezu dostarczają produkty zbożowe (do 45 proc.).

 


Pokaż komentarze 0